Freiwilligenarbeit mit Pferden und Reitbeteiligung in der Schweiz - Horse Volunteer Switzerland





My passion and intensity for horses has become my spiritual calling and my long-term goal. Early in my childhood while volunteering at a stable near my home a lifelong connection was made with horses that changed the direction of my life forever; I was in love with horses. I have completed the horse riding brevet and take regular riding lessons and like to go for rides in nature with the horses. It is fascinating to get to know different horse breeds and characters, because each one is unique and you learn a lot of new things in dealing with horses. In my leisure time I've been riding and caring for horses for more than 15 years and will continue to do so for the rest of my life….. till I can’t ride no more.😃🐎🤠



Meine Leidenschaft und Intensität für Pferde ist mein Hobby und mein langfristiges Ziel geworden. Früh in meiner Kindheit, als ich mich freiwillig in einem Stall in der Nähe meines Hauses engagierte, wurde eine lebenslange Verbindung mit Pferden hergestellt, welches die Richtung meines Lebens für immer veränderte. Ich war in Pferde verliebt. Das Reitbrevet habe ich abgeschlossen, auch nehme ich regelmässig Reitstunden und mache gerne Ausritte mit Pflegepferden. Es fasziniert mich verschiedene Pferderassen und Charakter kennen zu lernen, da jedes einzigartig ist und man viel neues lernt im Umgang mit Pferden. In meiner Freizeit reite und pflege ich seit mehr als 15 Jahren Pferde und werde dies auch für den Rest meines Lebens tun ... bis ich nicht mehr reiten kann. 😃🐎🤠


Freiwilligenarbeit mit Pferden und Reitbeteiligung



Use your voice for kindness, your ears for compassion, your hands for charity, your mind for truth, and your heart for love.

Horse Volunteer Rubina DH

Contact E-Mail or Instagram @rubina.dh